رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ در جلسه علنی امروز سهشنبه نهم خرداد ماه پس از بررسی برنامهها و صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا به رضامراد صحرایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش رأی اعتماد دادند.
"رضا مراد صحرایی" با 167 رأی موافق، 86 رأی مخالف، 14 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع 269 نماینده حاضر در صحن مجلس از نمایندگان رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیرآموزش و پرورش انتخاب شد.
برنامههای رضامراد صحرایی که در ابعاد و بخشهای متعدد از جمله محوریت دغدغهها و بیانات مقام معظم رهبری، اجراییسازی سند تحول بنیادین، ارتقا و تعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران، توجه به اهمیت و جایگاه مدرسه، معلم، خانواده، دانشآموز و... به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
برخی از برنامه های دکتر رضامراد صحرایی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش:
1- امور پرورشی در مدارس:
پیگیری جذب مربی امور تربیتی/ تنوع و نوآوری در الگوهای مدیریتی و برنامههای پرورشی.
2- معیشت و منزلت معلمان:
پیگیری تخصیص فوقالعاده ویژه کارکنان و معلمان وزارت آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیتهای قانونی و اجرایی.
3- رتبه بندی معلمان:
آیین نامه رتبه بندی نیاز به اصلاح دارد، مثلا آن معلمی که میرود در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و آینده فرزندان این کشور را میسازد، کارش قابل قیاس با هیچ کس دیگری نیست. او را نباید با مقاله و فرآورده های علمی از این قبیل سنجید. او انسانسازی میکند و کارش با چنین معیارهایی قابل سنجش نیست.
4- تقویت تربیت معلم:
برگزاری آزمون اختصاصی تربیت معلم و تدوین نظام اختصاصی سنجش و پذیرش دانشجو معلم با رویکرد استعدادیابی بر اساس شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای.
5- حمایت و بکارگیری نخبگان:
شناسایی و جذب استعدادهای برتر دانش آموزی به دوره تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و جذب استعدادهای برتر دانشجویی در دوره های کارشناسی ارشد تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان.
6- تحول به نفع دانش آموزان:
رفتن به سمت برنامه محوری، بسته های تربیت و یادگیری، مواد و منابع آموزشی متنوع و چند رسانه ای، تنوع بخشی به فرصت های تربیت و یادیگری توانمندسازی دانش آموزان برای زندگی شایسته در عصر فناوری.
7- عدالت آموزشی:
تامین و تخصیص یارانه آموزشی برای تغذیه، پوشاک، بهداشت و ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار روستای، عشایری و حاشیه شهرها به ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور.
8- اجرایی سازی سند تحول بینادین:
تدوین و پیگیری تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با شاخص های کمی و کیفی میزان تحقق آن.